Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brabus
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mysłowice (SM) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:31, 03 Lip 2014 Temat postu: SFM Smyk |
|
|
SFM Smyk to polski mikrosamochód opracowany w 1957 roku w warszawskim Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Motoryzacyjnego.
Jego konstrukcja była prosta. Ograniczono się jedynie do najpotrzebniejszych wskaźników i poza siedzeniami zrezygnowano z tapicerki. Wnętrze było lakierowane pod kolor nadwozia. Do środka mieściły się cztery osoby. Samochód nie posiadał bagażnika a za drzwi służyła odchylana ku dołowi pokrywa przednia. Za napęd posłużył silnik z Junaka M07 o pojemności 349 ccm. Zastosowano jedynie zewnętrzną dmuchawę chłodzącą i prądorozrusznik. Z Junaka zapożyczono także bębny hamulcowe. Napęd na koła tylne przeniesiony był łańcuchem z typowo motocyklowej skrzyni biegów na skrzynkę redukcyjną z przekładnia zwrotną. W ten sposób samochód uzyskiwał cztery biegi do przodu i cztery do tyłu. Smyk miał być wytwarzany równolegle z Junakiem w Szczecińskiej Fabryce Motocykli. Niestety produkcja Smyka zakończyła się na kilkunastu prototypach powstałych w latach 1957-1959, wśród których znalazło się także eksperymentalne nadwozie wykonane z laminatu.
NADWOZIE
rodzaj: czteroosobowe typu sedan (stalowe, zamknięte, samonośne)
liczba drzwi: 1, zawieszone na przedniej dolnej krawędzi
wymiary: długość - 2950 mm, szerokość - 1300 mm, wysokość - 1370 mm
rozstaw osi: 1700 mm
rozstaw kół: 1100 mm
masa własna: 470 kg
SILNIK
S03, czterosuwowy, gaźnikowy
liczba i układ cylindrów: 1, układ pionowy
pojemność skokowa: 349 ccm
moc maksymalna: 15 KM (11 kW)
przy 5500 obr./min
PRZENIESIENIE NAPĘDU
napędzana oś: tylna za pomocą łańcucha na skrzynkę redukcyjną z przekładnią do zmiany kierunku jazdy
sprzęgło: mokre, czterotarczowe
skrzynia biegów: ręczna, czteroprzekładniowa bez biegu wstecznego
ZAWIESZENIE
przednia i tylna oś: niezależne na poprzecznych drążkach skrętnych
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
akumulator: 12V, 36Ah
prądorozrusznik: 300W jako rozrusznik i 90W jako prądnica
KOŁA I OGUMIENIE
koła: obręcz skręcana z dwóch części, z czego jedna jest jednocześnie piastą
opony: 5.20-12''
DANE EKSPLOATACYJNE
prędkość maksymalna: 70 km/godz.
zużycie paliwa: 5 l/100 km
Smyk z Muzeum techniki i Komunikacji w Szczecinie
Smyk z Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie
Ostatnio zmieniony przez Brabus dnia Czw 21:34, 03 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1
|
|