Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maniek397
Kumpel
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń CT Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:38, 10 Mar 2009 Temat postu: SAMy |
|
|
Katowickie SAMy
Katowiczanin Michał Nahorski, był pomysłodawcą i inicjatorem budowy samochodów sportowych. Z pomocą kolegów: bracia Grychtołowie (karoseria), Adama Małochleba (zawieszenie), Rudolfa Wrocławskiego (przeróbka silnika), powstał SAM MN. Samochód po raz pierwszy pojawił się na startcie wyścigu w 1953 roku.
Po sukcesach pana Michała, także jego koledzy przystąpili do konstruowania "Samów". Samochody bazowały głównie na podwoziach i podrasowanych dwusuwowych silnikach DKW.
[link widoczny dla zalogowanych]
Auto Stanisława Łukaszewicza
W latach sześćdziesiątych, inzynier Stanisław Łukaszewicz z FSO skonstruował małe autko, napędzane silnikiem z motocykla. Był to wygodny, jednoosobowy samochód z nadwoziem wykonanym z tworzyw sztucznych.
[link widoczny dla zalogowanych]
OBEREK
Ten dwumiejscowy samochód ten został skonstruowany przez Bogdana Wozowicza - jedengo z najlepszych kierowców rajdowych. Autor starał się zaczerpnąć to co najlepsze z ówczesnych sportowych samochodów: Lancii Delta, Lancii Stratos czy Peugeota Turbo.
Niewielka, bo wynosząca 870 kg masa samochodu oraz większy niż Polonezie rozstaw osi i kół przy mniejszej długości całkowitej, sprawiają, że pojazd świetnie się prowadzi - według osób, które miały przyjemność jeżdżenia tym autem, trudno znaleźć samochód dorównujący Oberkowi bezpieczeństwem i łatwością prowadzenia.
Do budowy samochodu pan Bogdan wykorzystał drzwi oraz środkową cześć nadwozia z Poloneza, zawieszenie przednie z Forda Escorta, zawieszenie tylne i zespół napędowy Lancii. Tylna część nadwozia jest jedną, dużą, odchylaną, wykonaną z tworzywa sztucznego pokrywą.
Samochód niestety nie uczestniczył w żadnych zawodach sportowych, gdyż nie miał homologacji sportowej.
[link widoczny dla zalogowanych]
Autobąk
Konstruktorem tego SAMa jest inż. Leon Jakubczyk z chrzanowa. Ta oryginalna konstrukacja napędzna była sinikiem o pojemności 125 cm3, chłodzonym wodą, Samochodzik zużywał przy prędkości 60 km/h 3,5 litra benzymy na 100 km. Rozstaw kół tego samochodu, jest niewiele większy od rozstawu kół... roweru.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1
|
|