Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maniek397
Kumpel
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń CT Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:22, 09 Mar 2009 Temat postu: Prototypy Żuka |
|
|
Żuk A40
W 1962 roku zespół inżynierów FSC w Lublinie, opracował prototyp unowoczęsnionego żuka, oznaczony symbolem A40. Powstały dwa egzemplarze o nadwoziu typu furgon, ładowności 1,5 tony, których badania trwały do 1964 roku.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Żuk B40
Kolejny prototyp, który powstał w Fabryce Samochodów Ciężarowych w Lublinie był skonstruowany na przełomie lat 1965 i 1966 model B40 [Zobacz zdjęcie] . Podobnie jak poprzednik, ładowność określono na półtora tony. Jako napęd, posłużył powszechnie wówczas stosowany silnik S-21, który za pośrednictwem czterobiegowej skrzynki przekładniowej napędzał tylny most pojazdu. W latach 1966 - 1968, egzemplarze testowe pojazdu, przechodziły wiele testów i prób. Samochód, podobie jak model poprzedni, nie wszedł jednak do produkcji, gdyż występowały trudności w wytwarzaniu mostów tylnych.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
hicube
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Garwolin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:38, 29 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Żuk A08
Biuro Konstrukcyjne FSC w Lublinie opracowało konstrukcję nowego lekkiego samochodu ciężarowego. Pojazd ten, o symbolu A08, miał wypełnić lukę między Żukiem o ładowności 800kg, a Starem o ładowności 4t.
Prototyp został wykonany w 1958r. Konstrukcję oparto o elementy Żuka, ale ze względu na powiększoną do 1500Km ładowność wzmocniono szereg zespołów. W samochodzie A08 zastosowano prototypowy silnik górnozaworowy o mocy 70KM (51,4kW), który miał w przyszłości zastąpić silnik typu M20. Wzmocniono zawieszenie przednie jak i tylne oraz zastosowano koła bliźniacze na tylnej osi. Kabina kierowcy była ze zwykłego Żuka, natomiast nowością była skrzynia ładunkowa z metalowymi otwieranymi ścianami.
Silnik: S21, z zapłonem iskrowym, rzędowym, pionowym, ustawiony wzdłużnie nad przednią osią pojazdu. Średnica cylindra 88mm, skok tłoka 100mm. 4 cylindry. Poj. skokowa 2,120 dm3. Stopień sprężania 7,5. Moc maksymalne 70KM przy 4000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 150nm przy 2500 obr/min.
Kadłub silnika żeliwny. Głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy kuty, podparty na 4 łożyskach ślizgowych. Tłoki ze stopu lekkiego.
Układ rozrządu górnozaworowy.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1
|
|