Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maniek397
Kumpel
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń CT Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:18, 10 Mar 2009 Temat postu: Prototypy Dostawcze |
|
|
Model z FSO
Na początku lat sześćdziesiątych, powstała w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie, makieta samochodu dostawczego, o dość ciekawej stylistyce.
[link widoczny dla zalogowanych]
Rodzina 40
Pracownicy Lubelskiej Fabryki Samochodów Ciężarowych przy współpracy z inzynierami BKPMot z Warszawy, bazując na doświadczeniach zdobytych podczas projektowania i testowania modeli A40 i B40, opracowali w 1968 roku nową wersje samochodu dostawczego. Zespołem kierował inż. E. Lotha. Projekt zakładał unifikacje nowego lekkiego samochodu ciężarowego, z produkowanymi w kraju pojazdami i detalami do nich.
Powstały dwie odmiany samochodu - zamknięty furgon o ładowności 1700 kg oraz otwarty furgon, mogący przewieźć 1800 kg. Samochody miały napęd na koła przednie, niezależne zawieszenie wszystkich kół, wyposażone mogły byc w silnik S-21M albo Fiatowski silnik 1500 ccm. W latach 1968-1973 wyprodukowano i przetestowano łącznie około 50 prototypowych egzemplarzy, w różnych wersjach. Modele podstawowe, a więc 40-furgon oraz 42-skrzyniowy zbudowano w Lublinie, natomiast modele 41-mikrobus oraz 45-sanitarkę - w fabryce w Nysie.
Niestety, żaaden z modeli nie wszedł do produkcji seryjnej, pomimo iż produkowane od lat pięćdziesiątych Żuki i Nysy, były autami mocno już przestarzałymi. Przyczyny nie uruchomienia produkcji były natury ekonomicznej - należało zainwestować w lubelską fabrykę, aby ta mogła produkowac nowoczesne, samochody z przednim napędem i niezależnym zawieszeniem kół.
Modele rodziny 40, można uznać za pra-przodków, produkowanego na przełomie wieków Lublina.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Model A32E
W 1976 roku, skonstruowano w ramach opisanej wcześniej rodziny 40, prototyp oznaczony symbolem A32E. Inżynierowie z Przemysłowego Instytutu Motoryzacji oraz Fabryki Samochoów Ciężarowych w Lublinie podjęli współpracę z Instytutem Elektrotechniki i stworzyli samochód dostawczy o napędzie elektrycznym. Oznaczono go symbolem A32E, napędzany był sinikiem prądu stałego, o mocy 22kW (30 KM), który czerpał energię z akumulatorów o pojemności 220Ah i napięciu 144V, umieszczonych pod skrzynią ładunkową. Ponieważ same baterie wazyły 1200 kg, ładowność pojazdu była niewielka - 500 kg. Niestety, zasięg samochodu był niewielki, bowiem tylko 60 km, co mogło okazać sie niewystarczające nawet podczas jazd w obrębie jednego miasta. Samochód ten, podobnie jak skonstruowany w tym czasie elektryczny autobus Jelcz 110, pozostał jednynie prototypem.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
koloc998
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:29, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Jeszcze był projekt polskiego konstruktora . Wymyslił o ciekawego stylistycznie dostawczaka, jednak nigdy nie powstał prototyp . Projekt ten nosił nazwę EUROVAN . Obecnie są produkowane samochody, które jakimś cudem przypominają wspomnianego EUROVANA to sa : Renault Trafic 1generacji i Ford Transit 2 i 3 generacji .
Znalazłem artykuł o tym w gazecie niestety nie umiem jej znaleźć a na necie nic nie ma .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Caro94
Moderator
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 2254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:32, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Brakuje jeszcze motofurmanki i Nysy 325 jak znajdę to zarzucę to tu
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1
|
|