Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturro70a
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 1246
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:26, 24 Kwi 2008 Temat postu: Prototypy autobusów Jelcz |
|
|
Jest to jedyny wyprodukowany egzemplarz przegubowego Jelcza w 100% niskopodłogowego.
Nigdy nie wszedł do seryjnej produkcji niestety :(
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Arturro70a
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 1246
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:05, 16 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Skasowanu już prototyp nowszej wersji 120M, nigdy nie wszedł do masowej produkcji, jedyny egzemplarz był do niedawna w Legnicy
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
STRAŻ 998
Gość
|
Wysłany: Wto 15:38, 01 Lip 2008 Temat postu: JELCZ MAT 25 OŁAWKA |
|
|
W dotychczasowym programie produkcyjnym naszego przemysłu motoryzacyjnego brak było małych autobusów. Konstruktorzy z Jelcza podjęli próbę skonstruowania takiego pojazdu, wykorzystując do tego celu zespoły Stara i Jelcza. Powstałemu w ten sposób w 1965 r .pojazdowi nadano nazwę MAT Oławka (Mały Autobus Turystyczny). Nadwozie Oławki było w dużym stopniu zunifikowane z przyczepą P-O1 u Jelcza 014. W odróżnieniu jednak od Jelcza szkielet nadwozia był integralnie połączony 2 ramą pojazdu. Silnik, układ napędowy, zawieszenie oraz układy hamulcowy i kierowniczy pochodziły z samochodu Star 25. Luksusowo wykończone wnętrze pozwalało na wygodny przewóz 24 pasażerów. Podstawowym problemem było obniżenie masy pojazdu. Ostatecznie masa własna Oławki wynosiła 4480 kg, przy długości całkowitej równej 7100 mm. Silnik o mocy 77 kW umożliwiał rozwijanie prędkości maksymalnej 108 km/h. Pomimo wielu potencjalnych nabywców tego rodzaju pojazdu, nie podjęto jego produkcji seryjnej.
---------------------------------------------
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pabianek
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pabianice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:10, 09 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Jelcz 100M : W drugiej połowie lat siedemdziesiątych w Jelczańskich Zakładach Samochodowych przeprowadzano ogromną ilość napraw głównych Jelczy PR110 oraz MEX272. W roku 1979 została zrealizowana śmiała koncepcja modernizacji starych Jelczy-ogórków poprzez zabudowę nadwozia o nowoczesnej formie, maksymalnie zunifikowanego z Jelczami PR110, na podwoziu Jelcza MEX272. Powstały w ten sposób pojazd był testowany w wielu polskich miastach, gdyż planowano na szerszą skalę w ten sposób modernizować stare Jelcze-ogórki. W 1982 roku autobus Jelcz 100M (niektóre źródła podają też nazwę Jelcz PR043) trafił do warszawskiej zajezdni przy ulicy Kleszczowej i kursował głównie na linii 350. Pomimo, że testy wypadły pomyślnie, nie zdecydowano się na rozpoczęcie produkcji seryjnej. A autobus po kilku miesiącach znikł ze stołecznych ulic.
|
|
Powrót do góry |
|
|
maniek78m
Kumpel
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 3681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:17, 09 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
ech jak zwykle, coś było dobre, ale nie...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|