Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vezok
Administrator
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 2009
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzesko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:44, 09 Mar 2009 Temat postu: Prototypy 125p |
|
|
Oto one
Fiat 125p 4x4
W latach siedemdziesiątych, powstało kilkadziesiąt prototypowych terenowych Fiatów 125p [link widoczny dla zalogowanych] . Bazując na modelu kombi z przekonstruowanymi błotnikami, zbudowano auto z napędem na 4 koła. Zaadaptowano przedni most oraz mechanizmy przeniesienia napędu z terenowego samochodu Łada Niva. Jeden z egzemplarzy, można dziś podziwiać w warszawskim Muzeum Techniki.
Fiat 125p coupe
W czerwcu 1971 roku w FSO powstał prototyp z nadwoziem wykonanym z tworzywa sztucznego , które zaprojektował inż. Zdzisław Wattson. Fiat 125p coupe wyposażony był we wzmocniony silnik 1481 cm3, rozwijający moc 90 KM, pozwalał na rozpędzenie samochodu do 170 km/h. Auto wyposażone było w poszerzone opony, miało olbrzymi bagażnik, zapewniało doskonałą widoczność i niezłą sterowność, pomimo stosunkowo niewielkiego rozstaw kół, bowiem wynoszącego tylko 1315mm z przodu i 1291mm z tyłu. Do wad pojazdu należały wystające z tyłu poza karoserię końcówki resorów oraz zbyt mały rozstaw kół w stosunku do dużej szerokości auta. Do produkcji seryjnej samochodu, oczywiście nie doszło.
[link widoczny dla zalogowanych]
Nadwozie samonośne, 2-drzwiowe, 4-miejscowe.
Silnik 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, umieszczony poprzecznie z tyłu, napędzający koła tylne.
Pojemność skokowa - 1116 ccm
Średnica cylindra x skok tłoka - 80 x 55,5 mm
moc maks. 90 KM (66 kW) przy 6500 obr/min.
Skrzynia biegów: 4-biegowa, synchronizowana
zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator
Zawieszenie tylne: resory podłużne i amortyzatory
Hamulce hydrauliczne, przednie i tylne tarczowe, hamulec ręczny, mechaniczny na koła tylne
Długość/szerokość/wysokość - 4300/1780/1320 mm
Rozstaw osi - 2505 mm
Rozstaw kół przednich - 1315 mm
Rozstaw kół tylnych 1291 mm
Ogumienie: 185/70 SB-13, radialne
Masa własna pojazdu - 990 kg
Prędkość maksymalna - 170 km/h
Fiat 125p Cabrio
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
"Duży fiat" w wersji kabriolet, zaprezentowany został publiczności, podobnie jak poprzednik, na wsytawie Warszawa XXX, we wrześniu 1974 roku . Samochód miał dwoje, wydłużonych względem modeli zamkniętych, drzwi, wzmocniona podłogę, nową deske rozdzielczą, tylne lampy - pochodziły z samochodu Łada 2101. Brezentowy dach był oczywiście składany, chowany za tylnymi siedzeniami. Samochód, choć interesujący, pozostał prototypem.
Fiat 125p Kempingowy
Na bazie Fiata 125p pick-up, powstała w 1973 roku wersja turystyczna . W tylnej części, zamiast skrzyni ładunkowej zamocowano wykonaną z płyt kabinę kempingową, wyposażoną w drzwi, trzy okna oraz dodatkowy wywietrznik. Samochód ten przedstawiono na wystawie "Warszawa XXX" we wrześniu 1974 roku.
[link widoczny dla zalogowanych]
Fiat 125p Kempingowy
Na Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1980 roku, zaprezentowana została kolejna kempingowa odmiana Fiata 125p . Tym razem, nadbudówke wykonały Zakłady Sprzętu Domowego i Sportowego z Niewiadowa. Kabina mieszkalna, posiadała dwa okna oraz wywietrznik, można ją było zdemontować w łatwy sposób - uzyskując dzięki temu normalnego pickupa.
[link widoczny dla zalogowanych]
Fiat 125p GTJ
W Zakładzie Sportu FSO kierowanym przez rajdowca Andrzeja Jaroszewicza powstał w połowie lat 70-tych prototyp, wyczynowego Fiata 125p. Oznaczono go "gtj". [link widoczny dla zalogowanych] . Zastosowano w nim silnik z Polskiego Fiata 132p, o pojemności skokowej 2000ccm i mocy 112 KM (82,5 kW), co pozwalało na rozpędzenie samochu do 185 km/h. Wykonano dwa egzemplarzze auta - jeden w kolorze białym drugi czerwonym. Jak przystało na wersję wyczynową, samochód miał obszerne, wystające nadkola oraz spojlery. Później, biały egzemplarz został przerobiony na bardziej wyścigową wersję. W samochodzie zamontowano silnik o pojemności 1840 ccm i mocy maksymalnej 198 KM (kW) uzyskiwanej przy 7400 obr/min, któryu potrafił jechać z maksymalną prędkością około 220-240 km/h.
Później oowstało też kilka egzemplarzy z silnikiem 2000, które były bardziej "cywilną" wersją [link widoczny dla zalogowanych] . Auta te były wyposażone w dodatkowe spojlery, sportowy wlot powietrza i napis - 2000gtj.
Fiat 125p Jamnik
interesujacym prototypem był jamnik (...) byl on w wersji specjalnie przedłuzanej 4 lub 6 drzwiowej
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
"Kaczorek"
Fiat 125p "Kaczorek" jest produktem ubocznym, powstałym z pozostałości po montażu sześciodrzwiowych samochodów. Wersje LONG Fiata, powstawały poprzez wycięcia z modelu kombi środkowej części wraz z jedną parą drzwi i "wszczepieniu" jej do przekrojonego samochodu. To, co pozostało, spowrotem zespawano . Nie jest to może prototyp w pełnym tego słowa znaczeniu, jedynie pomysł, na wykorzystanie tego, co pozostało, ba nie wiadomo nawet, czy takie autko w ogóle jeźdzuło :-)
[link widoczny dla zalogowanych]
125p w wersji LUX
Fabryka Samochodów Osobowyh, planowała wprowadzenie do prdukcji bogato wyposażonej wersji "Dużego Fiata", która miała być oznaczona LUX. Od innych modeli, wyróżniac sie miała prostokątnymi reflektorami przednimi oraz dodatkowymi lampami przeciwmgłowymi zamontowanymi z przodu, bogatszym wyposażeniem (radio, lepsza tapicerka itp.). Ze zmian technicznych, należy wspomnieć o nowym tylnym moście produkcji FSO. Silnik - oczywiście 1.5
[link widoczny dla zalogowanych]
Zmodyfikowane nadwozie
W 1972 roku, powstała makieta samochodu Fiat 125p, która charakteryzowała się drobnymi zmianami stylistycznymi.Nowy kształt uzyskał przód samochodu, a dokładniej prostokątne reflektory oraz nowa atrapa, zmodyfikowane były wywietrzniki na słupkach tylnych. Z tyłu, klapa bagażnika została przedłużona do dołu, ułatwiając tym samym załadunek, zmianiono także lampy tylne, zderzaki i kołpaki
[link widoczny dla zalogowanych]
ź:auta-prl.pl
Niektorych szkoda ze nie weszły do serji np gtj 4x4 albo camping :(
Ostatnio zmieniony przez vezok dnia Pon 16:47, 09 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
maniek78m
Kumpel
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 3681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:31, 09 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
ten na bazie Łady Nivy to mój ulubiony no i couoe
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fiat 126p
Administrator
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 979
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:47, 09 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ten "Kaczorek" mógł być niezłą alternatywą dla PF 126p i Trabanta Kombii
|
|
Powrót do góry |
|
|
Caro94
Moderator
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 2254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:39, 09 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ten Kaczorek to może i porażka stylistyczna i konstrukcyjna, ale musiał być bardzo zrywny, bo przecież wał był długości ok 35cm. Szkoda że nie wprowadzono do produkcji cabrio, zarazem byłoby z niego fajne Coupe zarazem. Lecz można zrobić sobie dosyć łatwo samoróbkę, wystarczy mieć tylne błotniki od Pick-upa i dobrego blacharza
|
|
Powrót do góry |
|
|
vezok
Administrator
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 2009
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzesko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:18, 26 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
ładniejszy kaczor fotomontarz
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
DF-maniak
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 2:51, 20 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
szkoda że foty nie działają
|
|
Powrót do góry |
|
|
vezok
Administrator
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 2009
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzesko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:32, 20 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
poprawie je później
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amigowiec13
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 2245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Bydgoszczy (CBY) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:29, 13 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
------------------
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Amigowiec13 dnia Nie 14:33, 13 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Baki94
Fotograf
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 4610
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Otwock Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:25, 13 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jeszcze mu nie wykończyli tyłu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał-GSI
Moderator
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 3497
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa [SC] Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:07, 16 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jednak dobrze,że to 1500 coupe do produkcji nie weszło,bo ten samochód na pierwszy rzut oka można stwierdzić,że to jedna wielka parodia...
|
|
Powrót do góry |
|
|
poldon82
Dołączył: 28 Lis 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:05, 17 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Michał-GSI napisał: | Jednak dobrze,że to 1500 coupe do produkcji nie weszło,bo ten samochód na pierwszy rzut oka można stwierdzić,że to jedna wielka parodia... |
Wątpię żeby było to projektowane z myślą o produkcji, to raczej "conceptcar" pokaz możliwości stylistycznych
Ostatnio zmieniony przez poldon82 dnia Czw 15:06, 17 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
leenny
Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 1573
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:32, 17 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Fakt na zdjęciach gazetkowych z tamtych czasów wyglądało to coupe o wiele korzystniej. Ale raczej na bank nikt nie myślał o produkcji seryjnej tego. Też myślę że to taki PRL-owski concept.
|
|
Powrót do góry |
|
|
poldon82
Dołączył: 28 Lis 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:14, 18 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
leenny napisał: | Fakt na zdjęciach gazetkowych z tamtych czasów wyglądało to coupe o wiele korzystniej. Ale raczej na bank nikt nie myślał o produkcji seryjnej tego. Też myślę że to taki PRL-owski concept. |
No właśnie, tak jak Syrena Sport, FSO 1100coupe czy Ogar. A Wars, Beskid, Syrena 110 czy Warszawa 210 były tworzone z myślą o produkcji choć ta z góry była skazana na niepowodzenie ze względu na brak potrzebnych środków....
Niestety taka ta nasza motoryzacja była Ale przynajmniej była, teraz nie ma już nic, zostały tylko wystawy i zloty...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał-GSI
Moderator
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 3497
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa [SC] Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:07, 19 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jeśli pokaz mozliwości stylistycznych to tym bardziej żałosnie to wyglądało ;)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lukasz125p
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mińsk Mazowiecki WM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:42, 19 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
40 lat temu ludzie mogli mieć inne zdanie na ten temat .
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1
|
|