Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maniek397
Kumpel
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń CT Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:39, 06 Maj 2009 Temat postu: Polonez Van |
|
|
Wie ktoś coś o nim
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
SX
Gość
|
Wysłany: Śro 15:10, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
maniek78m
Kumpel
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 3681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:22, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
a powiem Wam, ze tego nie znałem, znaczy widziałem go w wersji sanitarka w jednym czasopiśmie kiedyś
na karawan pogrzebowy by się nadawał...
|
|
Powrót do góry |
|
|
SX
Gość
|
Wysłany: Śro 17:20, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Sanitarka
Polonez o jednolitej sylwetce, umownie zwany sanitarką, gdyż taka była pierwsza i ostatnia, niestety, jego wersja, opracowany został w Zakładzie Samochodów Dostawczych w Nysie w latach 1987-1990. Była to kolejna próba rozwiązania palącego problemu, a mianowicie braku w gamie wyrobów FSO nowoczesnej sanitarki przewozowej. Zwłaszcza, że pełniące tę rolę przestarzałe FSO 125p kombi miało być lada miesiąc wycofane z produkcji.
Karetka przewozowa podobnie jak Polonez dostawczy ma szczątkową ramę tylną, jednak o nieco odmiennej konstrukcji z uwagi na konieczność niskiego umieszczenia podłogi przestrzeni sanitarnej. Z wytłoczek Poloneza wykonane są jedynie elementy przodu wraz z kabiną kierowcy. Dostęp do niej ułatwiają długie drzwi pochodząca z wersji trzydrzwiowej: Tuż za ich tylną krawędzią rozpoczyna się nieomal prostopadłościenny przedział medyczny o długości 140 mm, szerokości 1390 mm i wysokości 1280 mm. Uzyskanie tak pojemnego wnętrza możliwe było dzięki zwiększeniu rozstawu osi o 307 mm do 2816 mm oraz wydłużeniu, w porównaniu z Polonezem osobowym, zwisu tylnego o 191 mm, co spowodowało wzrost długości całkowitej pojazdu do 4770 mm czyli o prawie 500 mm.
Na uwagę zasługuje przede wszystkim architektura nadwozia Część tylna pojazdu została umiejętnie wkomponowana w połówkę Poloneza. Dotyczy to również dachu kabiny. Jego kształt ułatwia zajęcie miejsca przez lekarza na trzecim fotelu, usytuowanym w prawym przednim rogu przedziału sanitarnego, a ponadto korzystnie wpływa na aerodynamikę pojazdu. Część przestrzeni pod dachem, znajdująca się nad głową kierowcy, służy jako schowek na wyposażenie medyczne. Dostęp do wnętrza karetki umożliwiają dwuskrzydłowe drzwi tylne (Powstała też wersja z drzwiami pojedynczymi). Zastosowanie ramy nośnej w tylnej części samochodu, z uwagi na konieczność niskiego umieszczenia podłogi, niestety nie wyeliminowało z przestrzeni medycznej nadkoli kół. Zmniejszają one szerokość użytkową wnętrza, nie komplikują jednak zbytnio możliwości jego zabudowy.
Zespoły napędowe karetki pochodzą z Poloneza. Silnik ma pojemność 1600 cm i pozwala uzyskiwać prędkość maksymalną 140 km/h. Skrzynia biegów ma pięć przełożeń, jest to konstrukcja typowa. Ze względu na zwiększony rozstaw osi zmodyfikowany został wał napędowy i układ hamulcowy.
W Przemysłowym Instytucie Motoryzacji kwalifikacyjne badania trakcyjne prototypu zakończono w lipcu 1990 r. Po 10 miesiącach pomiarów i przebiegu 45 tys. km stwierdzono (poza typowymi dla Polonezów usterkami zespołów i części) przekroczenie granicy szkodliwości poziomów drgań w niektórych pasmach. Drgania te (występujące na miejscu lekarza i na noszach) praktycznie uniemożliwiały lekarzowi wykonywanie jakichkolwiek czynności przy pacjencie w jadącym samochodzie. Można było je wyeliminować dokonując zmian w konstrukcjach zawieszenia samochodu, foteli lekarzy i noszy.
Wydano nawet prospekt reklamowy tych samochodów, tak blisko seryjnej produkcji już była fabryka w Nysie, niestety niekorzystne wyniki badań zadecydowały o zaniechaniu tych planów. Auta sprzedano w ręce prywatne i do dziś można je spotkać w okolicach Nysy.
Kod: | http://www.polskie-auta.pl/ |
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]\
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Virlando_2
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: daleko... Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:45, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Cóż, prototypy zawsze się prezentują najciekawiej ;)
|
|
Powrót do góry |
|
|
mastah22
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 7:14, 17 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie gdzieś pod Opolem wrasta taki sam unikat w ziemie
Tutaj temat kolegi który wie gdzie...
w w w.forum125p.pl/viewtopic.php?f=3&t=3607&p=50061#p50061
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał-GSI
Moderator
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 3497
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa [SC] Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:10, 17 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Ten van jest obecnie biały i stoi w Muzeum w Krakowie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brabus
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mysłowice (SM) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:26, 28 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Przeglądałem zdjęcia na komputerze i znalazłem foty tego Poloneza, które zrobiłem w tamtym roku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1
|
|