Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Polonez Van

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna -> Prototypy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maniek397
Kumpel



Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń CT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:39, 06 Maj 2009    Temat postu: Polonez Van

Wie ktoś coś o nim
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SX
Gość






PostWysłany: Śro 15:10, 06 Maj 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
maniek78m
Kumpel



Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 3681
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:22, 06 Maj 2009    Temat postu:

a powiem Wam, ze tego nie znałem, znaczy widziałem go w wersji sanitarka w jednym czasopiśmie kiedyś

na karawan pogrzebowy by się nadawał...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SX
Gość






PostWysłany: Śro 17:20, 06 Maj 2009    Temat postu:

Sanitarka

Polonez o jednolitej sylwetce, umownie zwany sanitarką, gdyż taka była pierwsza i ostatnia, niestety, jego wersja, opracowany został w Zakładzie Samochodów Dostawczych w Nysie w latach 1987-1990. Była to kolejna próba rozwiązania palącego problemu, a mianowicie braku w gamie wyrobów FSO nowoczesnej sanitarki przewozowej. Zwłaszcza, że pełniące tę rolę przestarzałe FSO 125p kombi miało być lada miesiąc wycofane z produkcji.

Karetka przewozowa podobnie jak Polonez dostawczy ma szczątkową ramę tylną, jednak o nieco odmiennej konstrukcji z uwagi na konieczność nis­kiego umieszczenia podłogi przestrzeni sanitarnej. Z wytłoczek Poloneza wykonane są jedynie elementy przodu wraz z kabiną kierowcy. Dostęp do niej ułatwiają długie drzwi pochodząca z wersji trzydrzwiowej: Tuż za ich tylną krawędzią rozpoczyna się nieomal prosto­padłościenny przedział medyczny o długości 140 mm, szerokości 1390 mm i wysokości 1280 mm. Uzyskanie tak pojemnego wnętrza możliwe było dzięki zwiększeniu rozstawu osi o 307 mm do 2816 mm oraz wydłużeniu, w porównaniu z Polonezem osobowym, zwisu tylnego o 191 mm, co spowodo­wało wzrost długości całkowitej pojaz­du do 4770 mm czyli o prawie 500 mm.

Na uwagę zasługuje przede wszyst­kim architektura nadwozia Część tylna pojazdu została umiejętnie wkompono­wana w połówkę Poloneza. Dotyczy to również dachu kabiny. Jego kształt uła­twia zajęcie miejsca przez lekarza na trzecim fotelu, usytuowanym w prawym przednim rogu przedziału sanitarnego, a ponadto korzystnie wpływa na aerodynamikę pojazdu. Część przestrzeni pod dachem, znajdująca się nad głową kierowcy, służy jako schowek na wypo­sażenie medyczne. Dostęp do wnętrza karetki umożli­wiają dwuskrzydłowe drzwi tylne (Powstała też wersja z drzwiami pojedynczymi). Zastosowanie ramy nośnej w tylnej części ­samochodu, z uwagi na konieczność niskiego umieszczenia podłogi, nieste­ty nie wyeliminowało z przestrzeni me­dycznej nadkoli kół. Zmniejszają one szerokość użytkową wnętrza, nie kom­plikują jednak zbytnio możliwości jego zabudowy.

Zespoły napędowe karetki pochodzą z Poloneza. Silnik ma pojemność 1600 cm i pozwala uzyskiwać prędkość maksymalną 140 km/h. Skrzynia bie­gów ma pięć przełożeń, jest to kon­strukcja typowa. Ze względu na zwiększony rozstaw osi zmodyfikowany został wał napędowy i układ hamulcowy.

W Przemysłowym Instytucie Motoryzacji kwalifikacyjne badania trakcyjne prototypu zakończono w lipcu 1990 r. Po 10 miesiącach pomiarów i przebiegu 45 tys. km stwierdzono (poza typowymi dla Polonezów usterkami zespołów i części) przekroczenie granicy szkodliwości poziomów drgań w niektórych pasmach. Drgania te (występujące na miejscu lekarza i na noszach) praktycznie uniemożliwiały lekarzowi wykonywanie jakichkolwiek czynności przy pacjencie w jadącym samochodzie. Można było je wyeliminować dokonując zmian w konstrukcjach zawieszenia samochodu, foteli lekarzy i noszy.

Wydano nawet prospekt reklamowy tych samochodów, tak blisko seryjnej produkcji już była fabryka w Nysie, niestety niekorzystne wyniki badań zadecydowały o zaniechaniu tych planów. Auta sprzedano w ręce prywatne i do dziś można je spotkać w okolicach Nysy.

Kod:
http://www.polskie-auta.pl/


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]\
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Virlando_2




Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: daleko...
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:45, 06 Maj 2009    Temat postu:

Cóż, prototypy zawsze się prezentują najciekawiej ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mastah22




Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:14, 17 Cze 2013    Temat postu:

Panowie gdzieś pod Opolem wrasta taki sam unikat w ziemie


Tutaj temat kolegi który wie gdzie...

w w w.forum125p.pl/viewtopic.php?f=3&t=3607&p=50061#p50061
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał-GSI
Moderator



Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 3497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa [SC]
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:10, 17 Cze 2013    Temat postu:

Ten van jest obecnie biały i stoi w Muzeum w Krakowie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Brabus




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mysłowice (SM)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:26, 28 Sie 2015    Temat postu:

Przeglądałem zdjęcia na komputerze i znalazłem foty tego Poloneza, które zrobiłem w tamtym roku.



Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna -> Prototypy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1