Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
koloc998
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:24, 28 Sty 2009 Temat postu: Nowy Lublin i projekt LUBO |
|
|
LD 100 - nastepca Lublina
W 1995 roku większość akcji FSC Lublin wykupił koreański koncern Daewoo, zmieniając nazwę przedsiębiorstwa na "Daewoo Motor Polska". Rozpoczęto prace nad następcą Lublina III ,w wyniku której powstał Maxus.Po upadku Daewoo na polskim rynku w 2001 roku fabrykę przejęła od syndyka w dzierżawę spółka Andoria Motors. Projekt gotowego do produkcji Maxusa trzeba było sprzedać (nabywcą okazał się brytyjska frma LDV ,która do tej pory ma ten samochód w ofercie ) ,aby spłacić długi. LD 100 bo tak nosił nazwę projekt nastepcy Lublina był robiony wspólnie w Wielkiej Brytanii , Korei i Polsce .
Dane techniczne :
Długość 4920 mm lub 5670 mm, wysokość 2070 mm, 2315 mm bądź 2540 mm. Pojemność przedziału ładunkowego wynosi od 4,2 do 11,4 m³. Maxus jest aktualnie jedynym produkowanym modelem firmy wyposażonym w silnik firmy VM Motori 2,5 CRD Euro 4 o pojemności 2499 cm³ o mocy 70 kW (95 KM), 88 kW (120 KM), bądź 99 kW (135 KM) i dopuszczalnej masie całkowitej 2,8, 3,2 i 3,5 tony. Ładowność wynosi od 1,1 do 1,6 tony. W modelach tych stosowane są wyłącznie skrzynie biegów firmy Kia.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Projekt Lubo
15 września 2006 roku zaprezentowany został prototyp Intrall Lubo - samochód opracowany od podstaw przez polskich i rosyjskich inżynierów. W cztery dni później Lubo został pokazany szerszej publiczności na targach IAA w Hanowerze. Produkcja seryjna "Intralla Lubo" miała ruszyć w drugim kwartale 2007 roku. Jednak ze względu na kłopoty techniczne (zbyt późne opracowanie silników spełniajach normę Euro 4) i wynikajace z nich kłopoty finansowe (upadłość firmy "Intral Polska") Lubo nie powstało . Kolejnym źródłem problemów firmy Intrall Polska był wymóg Ministerstwa Obrony Narodowej, by firma jako dostawca pojazdów dla wojska była w ponad 50% własnością akcjonariuszy krajowych. 15 października 2007 roku Sąd Rejonowy w Lublinie ogłosił upadłość spółki Intrall Polska.
Dane Techniczne :
W standardowym wyposażeniu Lubo przewidywano poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, układy ABS i EBD, immobilizer w kluczyku, regulowaną kolumnę kierownicy, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby, ogrzewane lusterka, klimatyzację, czujnik parkowania, regulowane fotele, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, podwójną kanapę obok fotela kierowcy z regulacją zagłówka. Miały być trzy wersje nadwoziowe (blaszak, skrzynia i podwozie pod zabudowę), cztery rozstawy osi (2900, 3400, 3750, 4040 mm) i trzy wersje tonażowe (2,8t, 3,5t i 4,6t dopuszczalnej masy całkowitej). Pod maską może pracować jeden z trzech silników: 2,6-litra Andoria (115 KM) oraz 2,3-litra (146 KM) i 3-litry (166 KM) produkcji Iveco.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Arturro70a
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 1246
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:07, 30 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Lubo faktycznie miało nowoczesna stylistykę, niestety pozotanie w fazie prototypu tylko
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1
|
|