Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maniek397
Kumpel
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń CT Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:09, 29 Gru 2009 Temat postu: Dane Techniczne Jelcza 315E |
|
|
NADWOZIE
rama: stalowa, podłużnicowa
kabina: dwumiejscowa z dodatkowymi miejscami po złożeniu leżanki, metalowa, typ 407, drzwi zawieszone na słupkach przednich
skrzynia ładunkowa: drewniana o wymiarach 4883 x 2290 x 600 mm, z metalowymi burtami
wymiary samochodu: długość - 7346 mm, szerokość: 2500 mm, wysokość 3000 mm (bez plandeki), rozstaw osi - 4100 mm, rozstaw kół: przednich - 2086 mm, tylnych - 1800 mm
masa własna: 6440 kg, ładowność: 8000 kg
dopuszczalna masa przyczepy: 14 000 kg
SILNIK
typ: SW680, czterosuwowy, górnozaworowy, wolnossący
liczba i układ cylindrów: 6, układ pionowy
pojemność skokowa: 11 100 cm
moc maksymalna: 200 KM (147 kW) przy 2200 obr./min
PRZENIESIENIE NAPĘDU
sprzęgło: suche, jednotarczowe
skrzynia biegów: ręczna, pięcioprzekładniowa plus bieg wsteczny, zsynchronizowana (II-V)
zmiana biegów: dźwignią obok fotela kierowcy
ZAWIESZENIE
przednia oś: sztywne, dwa półeliptyczne resory wzdłużne
tylna oś: sztywny most, dwa resory wzdłużne z resorami pomocniczymi
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
dwa akumulatory: 12 V, 170 Ah
prądnica prądu stałego: 12 V, 500 W "plus połączony z masą
KOŁA, OGUMIENIE, HAMULCE
koła: 8.00 x 20", koła tylne bliźniacze
opony: 11.00 x 20"
hamulce: bębnowe, układ pneumatyczny, dwuobwodowy ze wspomaganiem
hamulec pomocniczy: ręczny, mechaniczny, działający na tylne bębny hamulcowe, dodatkowo hamulec silnikowy
DANE EKSPLOATACYJNE
prędkość maksymalna: 87 km/godz.
zużycie paliwa: ok. 26 l/100 km (bez przyczepy) lub ok. 36 l/100 km (z przyczepą o masie 14 000 kg)
Źródło: Auto Moto PRL Władcy Dróg i Poboczy
Ostatnio zmieniony przez Maniek397 dnia Wto 17:49, 29 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
maniek78m
Kumpel
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 3681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:40, 29 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
A o jaki model Jelcza chodzi ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fiat 126p
Administrator
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 979
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:05, 29 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Dokładnie to 315 E.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek397
Kumpel
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń CT Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:49, 29 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Fiat 126p napisał: | Dokładnie to 315 E. |
Zgadza się zapomniałem dodać o jaki model chodzi
|
|
Powrót do góry |
|
|
GrzegorzStar
Moderator
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 969
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sandomierz (TSA) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:37, 29 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Można by jeszcze dopisać że awaryjnego żubra zastąpiono nowym samochodem Jelcz 315 najbardziej awaryjne zespoły Żubra A80 zastąpiono nowymi.Zastosowano nowy silnik SW680 którego produkcja była umieszczona w WSK Mielec na podstawie licencji zakupionej w 1966r. od firmy Leyland (ten silnik był także stosowany w ostatnich Żubrach A80) do silnika dopasowano nową 5 biegową skrzynie przekładniową skrzynia została opracowana w Fabryce Przekładni Samochodowych w Tczewie.Zdecydowano że dalej będzie stosowany tylnego mostu Raba (ten most był także stosowany w żubrach).Nowością było zastosowanie przekładni kierowniczej z integralnym wspomaganiem hydraulicznym przekładnie te importowano z Hiszpanii lub Węgier.Zastosowano także nowe opony dwuobwodowy układ hamulca zasadniczego przy wykorzystaniu elementów na podstawie licencji firmy Westinghouse.
Unowocześnieniom zostały objęte dalsze podzespoły samochodu takie jak: Sprzęgło główne,Hamulec Pomocniczy(ręczny) i hak holowniczy (zwany także hakiem pociągowym).Poprawiono także warunki pracy kierowcy poprzez ulepszenie kabiny kierowcy.Odwrócono kierunek otwierania drzwi zastosowano nowy system ogrzewania który pochodził rodem z NRD oraz obniżono poziom hałasu w kabinie.Wprowadzono dwa dodatkowe siedzenia nową deskę rozdzielczą i większe wycieraczki które szły od góry a nie jak w Żubrze od dołu w szybach.
Źródła:
[link widoczny dla zalogowanych]
I parę rzeczy od siebie.
Ostatnio zmieniony przez GrzegorzStar dnia Pią 22:32, 31 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1
|
|